Wyświetlenia

środa, 24 września 2014

Przedmioty-kłopoty!

Jeśli wybieracie się do brytyjskiej szkoły zastanówcie się 1000 razy, czego chcecie się uczyć. Rada: weźcie to, w czym jesteście dobrzy. To, co nie sprawia wam trudności. I koniecznie sprawdźcie, ile kursów jest oferowanych na uniwerkach!
Ja, chcąc studiować medycynę, wzięłam biologię, chemię i matmę. O ile bardzo lubię chemię i matmę, o tyle nie znoszę biologii. Zawiła pamięciówka, bez sensu, nudne, ble! Okazuje się, że nigdy do końca nie lubiłam tego przedmiotu, co uwidoczniło się całkowicie dopiero teraz. (Wyniki egzaminów AS-level, które nie były wcale fatalne, ale na med niewystarczające.) Zawsze byłam przekonana, że tylko ścisłe przedmioty są w stanie zagwarantować mi dobry zawód etc., nie wiedziałam, że w Anglii jest taki wybór undergraduate studies, że głowa mała. I to, że jesteś humanistą wcale nie znaczy, że skończysz na kasie w McDonaldzie.
Gdybym mogła zacząć od początku uczyłabym się matmy, biznesu, historii, ekonomii albo filozofii i etyki lub geografii.
Teraz w związku z moimi A-levels mam mały kłopot przy aplikowaniu na uniwersytety. W wakacje dużo się zastanawiałam nad tym, co studiować i doszłam do wniosku, że jeśli nie jest to medycyna, to nic związanego z nią, typu pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne mnie nie interesuje. A jakieś biochemie, biotechnologie odpadają, bo biologia fu! Mama rzuciła pomysł, a gdyby tak arabistyka na UJ? Łatwo przychodzi mi nauka języków (przynajmniej europejskich :>), a kultura arabska zawsze mnie interesowała. Ale znowu w Polsce musiałabym prawdopodobnie zaczynać rok akademicki rok później, bo wyniki egzaminów dostaję dopiero 14 sierpnia. Więc sprawdziłam, jak arabistyka wygląda w UK. Juhu! Nie ma wymagań, co do przedmiotów! Jedynie Manchester PREFERUJE język na co najmniej AS-level. Jeszcze trochę poszperałam i podjęłam decyzję. Chcę studiować International Business and Arabic. Wszystkich szokuje zmiana kierunku, ale mój personal statement jest już prawie gotowy, niedługo zostanie wysłany, wtedy tylko czekać na oferty...
Wish me luck.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz